5. GDI (Global Domain International)

on Wednesday, May 26, 2010

Global Domains International (GDI) adalah syarikat di USA yang menjalankan urusniaga internet menjual nama domain dotWS (.ws) dan urusniaganya berkonsepkan affiliate.

GDI juga yang merupakan syarikat yang mendapat ranking ke-37 dalam Inc. 500 “List” of the USA’s 500 fastest growing private companies dan ke-5 in the state of California. Ternyata ia memang stabil dan well established company.


Ditubuhkan pada tahun 1999, GDI telah menerima pengesahan daripada Jabatan Perdagangan Amerika Syarikat (United State Department of Commerce) sebagai pembekal tunggal domain berstatus dot WS ke seluruh dunia.

Terdapat juga beberapa buah syarikat yang besar telah pun bergabung bersama mereka, diantaranya adalah BMW, Ebay, Yahoo, Cisco System dan banyak lagi.

Produk yang dijual adalah nama domain dan juga perkhidmatan hosting laman web. Nama domain dot ws (.ws) merupakan hak milik eksklusif GDI. 

Sebelum ini kita telah dilanda gelombang dotCOM, maka pemilik GDI telah mencipta pilihan kedua yang lebih mudah iaitu dotWS, yang bermaksud WebSite.

Gelombang ini sudah mula melanda dunia dan jangan anda ketinggalan menyertainya. Sekarang ini lebih tiga billion orang yang boleh mengakses ke internet. Data menunjukkan bilangannya semakin bertambah berpuluh ribu setiap hari.

Hanya 1% sahaja yang mempunyai website sendiri. Dan pastinya anda berada pada masa yang betul untuk menyertai GDI diperingkat awal fenomena yang sedang melanda dunia sekarang ini. Pakar perangkaan menyatakan bahawa pada tahun 2015 akan terdapat 500 juta domain name atau website yang akan diwujudkan.

Bayangkan berapa banyak peluang pendapatan yang anda akan perolehi jika sebahagian daripada mereka mendaftarkan diri melalui link affiliate anda. Perlu diingatkan di sini ianya akan berterusan dan semakin bertambah.

Ternyata ini barulah perniagaan internet sejati kerana urusniaga & produk sememangnya berkaitan dengan internet, malahan nama domain adalah asas kepada internet. Dengan menyertai GDI anda boleh menjana pendapatan tanpa had dengan hanya bermodalkan $10 setiap bulan. 

Mungkin ada yang bertanya, adakah program GDI ini program cepat kaya? Tidak sekali-kali. Ianya adalah program yang berasaskan produk dan sistem pemasaran yang terbaik yang pernah saya temui setakat ini.

Yang pentingnya kita melaksanakan sedikit usaha bagi mengembangkannya. Tidak ada jalan mudah bagi mendapatkan pendapatan yang kita inginkan melainkan kita berusaha. Apa yang menarik di GDI ialah 7 days trial untuk menggunakan domain .ws anda sendiri dan free wizard setup untuk website anda. Tiada apa-apa kerugian jika anda ingin mencuba setup website anda sendiri di GDI. Sila klik banner di bawah untuk daftar percuma.



GDI hanya memperkenalkan satu pakej unggul yang mampu dimiliki oleh semua orang. Dengan hanya serendah USD10 @ RM35 sebulan, anda akan memiliki pakej yang lengkap dan hebat. Pakej ini merangkumi nama domain, tapak laman web (webhosting), template membina laman web dan akaun email anda sendiri. Dengan menjadi ahli GDI, anda sudah mempunyai peralatan asas untuk membina laman web yang profesional. 

Kaedah bayaran yang diterima adalah Kad Kredit / Kad Debit / Paypal. GDI adalah perniagaan global. Transaksi kad kredit adalah paling efektif dan GDI akan menjamin keselamatan setiap transaksi. Jika anda tidak mempunyai kad kredit atau PayPal, anda boleh mendapatkan kad debit Visa Maybank dan aktifkan "Maybank Secure Online Shopping

Potensi pendapatan di GDI memang luas kerana business yang dilakukan adalah bertaraf international dan income anda adalah di dalam $USD. Yang penting anda haruslah berusaha dan fokus kepada satu bidang perniagaan sahaja sebagai langkah permulaan ini. Jangan mudah putus asa jika pernah gagal kerana kegagalan adalah tangga kejayaan sebenar.


Sekian, terima kasih...


0 comments:

Post a Comment