3. Pay per Click (PPC)

on Friday, May 28, 2010


PPC ialah salah satu teknik pengiklanan yang berkesan. Website Dapatwang.com adalah salah satu PPC Malaysia yang semakin popular hari ini. Konsep PPC ialah advertising. Web ini menyediakan ruang iklan yang begitu banyak untuk disewa oleh advertiser. Apabila anda join sebagai ahli platinum, pelbagai produk ebook yang diberi kepada anda dan satu link khas ke pautan website dapatwang.com juga telah disediakan. 

Link itu akan berfungsi apabila di klik oleh sesiapapun di dalam Malaysia asalkan berlainan IP address (internet user/computer), bernilai RM0.30 per klik. Kalau 20 klik bermakna anda akan mendapat RM 6 dengan semudah klik. Jika ada yang mendaftar sebagai ahli melalui link anda, keuntungan adalah seperti berikut jika anda sebagai ahli Platinum:

- Diberi kredit RM 200 untuk tempahan iklan di web dapatwang.com

- Per klik = RM0.30
- Tajaan Commission bagi: Pakej Platinum  :RM40
                                           Pakej Gold         :RM35                             
                                           Pakej Silver       :RM20
                                           Pakej Bronze     :RM15 


Promosikan link anda (web replika) kepada kawan-kawan anda. Cara yang sama boleh dilakukan walaupun semasa berchatting. Anda akan menerima komisyen jika menerima KLIK pada link tersebut (walaupun tanpa daftar). Klik banner di bawah untuk melihat lebih detail tentang pakej ahli.


Saudara juga boleh daftar percuma dengan klik banner di atas. Sistem ini akan merekod IP Address. Hanya IP Address yang unik sahaja sah untuk terima commission. Nilai commission per klik dan nilai commission tajaan mengikut level keahlian anda. Contoh di atas adalah untuk keahlian Platinum.

0 comments:

Post a Comment